RABBİİ
Rabbii Haber

Talim eğitim ilkeler

İlmilik ve eğitim. TALİM-TERBİYE





Bismillah


Tevhidi tedrisat yapılmalıdır.

Ev ve Cami merkezli eğitim olmalıdır.

Vesayet ve hukuk mutlak evlerde.

Diğerleri vakıf dernek yerine cami, cami yerine ev tercihli

Tertil,Teheccüd, İtikaf ve vakfe zamanları değerlendirilmeli 

Öğrenciler tasnifli, eğitim seviyesine göre  sınıflara alınır. 

Her eğitim seviyesine ayrı ders programı uygulanır

Ezber değil kıraat öncelenir. Kaleme alınır, Tertil edilir.

Tenzili bir okuma-eğitim yapılır.

Tedrici bir eğitim öncelenir. merhaleli

En az üç aşamalı. Akide ve Tevhid, usul ve tedric, vesayet ve hukuk  

En az üç seviye: okuyucu, okutucu-yazar, çizici-tertil

Galazi-seviyeli-vesayeti

İleri aşamalarda ihtisas sınıfları oluşturulur. 

Sürekli ve tasnifli eğitim önemli sonuçlar verebilir. 

Komite-karma usul. Tevhidi usül

Ana kitab Kur’an. Yardımcı kaynak: sünnet, istişare

Müfredatı Kur’an belirler

Kavram ve anlamlarını Kur’an belirler

Sureler bölüm, ayetler konu olur

Cumanın eğitimdeki ve cem deki  yeri

Zikir fikir, tesbih söylem, sala eylem

Zikr ve salanın içe dönük ve dışa dönük merhalesi

Zikir-inzar, tebliğ-davet, tesbit-teşhir

.

.

.

                               



 “Onlardan sonra gelenler: «Rabbimiz! Bizi ve bizden önce inanmış olan kardeşlerimizi bağışla; kalbimizde müminlere karşı kin bırakma; Rabbimiz! Şüphesiz Sen şefkatlisin, merhametlisin» derler.” (Haşr, 10)

 ayetinin işareti zımnında, devraldığı İslamî hizmet mirası karşısında her Müslüman kuşağın omuzlarına iki temel sorumluluğun yüklendiğini düşünüyoruz. 

Bu sorumluluklardan birincisi önceki kuşakların çalışmalarını takdirle yad etmek, ikincisi bunların eksik taraflarını tamamlamak, yapıya artı değer kazandırmak. 


1. Fıkıh eğitimi: İslamî eğitim kurumlarının müfredatına şöyle bir göz gezdiren kimse fıkıh ilminin ağırlığını hemen hisseder.


Allah kim hakkında hayır dilerse onu dinde fakih kılar.  Bu fıkıh klasik fıkıhtan farklı.

İman, ihlas fıkhını, dava, siyer, haraket  fıkhını ve vesayet fıkhını muhtevi



2. Arapça eğitimi: İslamî ilimlerin öz dili Arapça eğitimi konusunda Osmanlı’nın son dönemlerinden itibaren gündeme getirilen bir kısım sıkıntılar bulunduğunu konuyla yakından ilgilenen herkes bilir. Bu sıkıntıları gündeme getirenlerin tespitleri yaklaşık olarak şu noktada kesişiyor. Yerleşik Arapça eğitim düzeninde uzun süre Arapça öğretimi verildiği halde bir türlü Arap dilinin doğasına nüfuz edilemiyor, bu dil layıkıyla özümsenemiyor. Bizim de tecrübe ettiğimiz bu sıkıntıyı birkaç sebebe bağlamak mümkün. Ama şimdilik bizi ilgilendiren bunun müfredattan kaynaklanan tarafı oluyor. 

Arapçadan da ziyade Rabb ca


3. Akâid, iman, ihlas  eğitimi: İslamî ilimlerin önemli bir dalı olan Akâid ve Kelam sahalarında verilen eğitimin de eksik yönleri var. Birincisi, günümüz bilgi ve zihniyet şartlarıyla düşündüğümüzde ilgili kitapların bugün sıkıntı sebebi olan üslup ve argümantasyon mantığıdır. Genelde müfredatta yer alan akaid-kelam kitaplarında cedelî/diyalektik üslup hâkimdir. Henüz İslamî ilimleri tahsile yeni başlayan talebeye itikat meseleleri ortalama insan aklına hitap eden, açık ve duyusal delillere ağırlık veren, âfâkî ve enfüsî hakikatleri daha çok kullanan ve Kuran’daki ikna metoduna daha bağlı bir üslupla anlatılmalı, İslam akâidi onların aklına ve yüreğine bu süreçte iyice kazınmalıdır. Biz bunu sağlamak adına tenzili bir iman okuma ve yazmasının anlamlı olduğunu düşünüyoruz.

Asıl eğitimi, Kur an eğitimi.



4. Usül eğitimi. Hadis sünnet bazlı siretimiz eğitimi.



5. vesayet, velayet, vela ve bera eğitimi

Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol